همانطور که ما آماده می شویم تا سه ماهه پایانی را به پایان برسانیم و در یک دهه جدید فرو برویم، این سوال مطرح می شود: آیا بازاریابی محتوا هر چه در آینده باشد زنده خواهد ماند؟ من نوستراداموس نیستم، اما پس از یک دهه در بازاریابی، می توانم با اطمینان بسیار بالا پیش بینی کنم که بازاریابی محتوا برای رشد انفجاری بیشتری آماده است.
من همچنین به اندازه کافی روندهای راه اندازی و فلاپ را دیده ام که احتمالاً ماندگار هستند. با این گفته، برای به دست آوردن موفقیت در سال آینده، باید استراتژی خود را حول این روندهای بازاریابی محتوا در سال 2022 سازماندهی کنید.
استفاده از جستجوی صوتی همچنان در حال رشد است
بر اساس برآوردهای eMarketer، 111.8 میلیون نفر در ایالات متحده - تقریباً 40 درصد از کاربران اینترنت این کشور - حداقل ماهانه در سال 2019 از دستیارهای صوتی استفاده می کردند. و تا سال 2021، انتظار می رود این تعداد به 122.7 میلیون افزایش یابد.
همانطور که فناوری دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی در برجستگی، دسترسی و پیچیدگی رشد می کند، این احتمال وجود دارد که پایگاه کاربر و فرکانس کاربر آن نیز به افزایش خود ادامه دهد. بنابراین این برای محتوای شما چه معنایی دارد؟
درست مانند پرس و جوهای جستجوی تایپ شده سنتی، افراد از جستجوی صوتی برای یافتن اطلاعات استفاده می کنند. و برندهایی که محتوای بسیار مرتبط و باکیفیت را ارائه می کنند، در این نتایج جستجو با رتبه های برتر پاداش می گیرند. اگر به طور منظم محتوای خوب و معتبری را منتشر می کنید که به مشکلات و چالش های اصلی مخاطبان شما می پردازد، در حال حاضر 80 درصد از راه خود را به آنجا رسانده اید. 20 درصد باقیمانده از به روزرسانی استراتژی سئو برای بهینه سازی بهتر روند جستجوی صوتی است.
یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که شروع به استفاده از عبارات محاوره ای، دم بلند و معنایی کنید که سبک جستجوی صوتی را تقلید می کند. به عنوان مثال، به جای استفاده از عبارت کلیدی "بهترین روندهای بازاریابی برای سال 2020" به عنوان یک اصل راهنما، می خواهید محتوایی پیرامون پاسخ دادن به یک سوال خاص ایجاد کنید، مانند "روندهای بازاریابی برتر برای شرکت های فناوری B2B در سال 2020 کدامند. ؟"
روندهای بازاریابی برای سال 2022
فناوری همهجانبه در برجستگی و دسترسی به افزایش خود ادامه خواهد داد
دهه 2010 همه چیز در مورد آوردن فناوری همهجانبه دور از ذهن، مانند واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) به جریان اصلی بود، و دهه 2020 قرار است دهه ای باشد که این فناوری به یک هنجار بازاریابی تبدیل شود.
در حالی که بحث های بازاریابی محتوا معمولاً حول محتوای نوشتاری، محتوای ضبط شده و محتوای بصری دوبعدی می چرخد، انتظار می رود که این مکالمات شامل اشکالی از بازاریابی تجربی در چند سال آینده باشد، مانند داستان گویی که توسط AR، VR و AI ارائه می شود.
به عنوان مثال، TOMS Virtual Reality Giving Trips را در نظر بگیرید. این برند با استفاده از هدست های واقعیت مجازی و فیلم های 360 درجه که در یکی از سفرهای این شرکت برای تحویل کفش به کودکان نیازمند گرفته شده است، فرصتی فراگیر را به خریداران خرده فروش ارائه کرد تا در مورد مأموریت خود مطلع شوند. به طوری که می توان گفت، با ورود به داستان TOMS، توانستند با محصول و مأموریت برند در سطح عمیق تر و از لحاظ احساسی تر ارتباط برقرار کنند.
در همین راستا، Esteacute;e Lauder یک ویدیوی 360 ویدیویی راه اندازی کرد تا به مخاطبان خود نشان دهد که چشم انسان در یک روز چند حرکت ریز انجام می دهد. این ویدیوی تعاملی و خیره کننده همچنین به عنوان مقدمه ای برای سرم چشم شبانه این برند عمل کرد و با کلیدواژه های WideOpenEyes و AdvancedNightRepair بهینه سازی شد تا دسترسی بیشتری به آن بدهد.
شکی نیست که فناوری همهجانبه همچنان در سال 2020 و تا دهه آینده به رشد محبوبیت خود ادامه خواهد داد. اتخاذ یک رویکرد پیشگیرانه و ادغام واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در تلاش های خود - در جایی که منطقی است - ممکن است به شما کمک کند در رقابت خود برتری پیدا کنید.
در سال 2020، ارائه تجربیات محتوای عالی برای برندها اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.
یک تجربه محتوای عالی حتی ارزشمندتر خواهد شد
امروزه حجم زیادی از محتوای آنلاین وجود دارد، و متأسفانه برای کاربران اینترنت، بسیاری از آنها کمتر از حد متوسط هستند. در نتیجه، مخاطبان - و موتورهای جستجو - برگزیده تر می شوند. دیگر تنها انتشار و تبلیغ محتوای مرتبط کافی نیست. برای ادامه رشد و جذب مخاطبان خود در سال 2020، ایجاد اعتبار، و حرکت دادن به مشتریان بالقوه در مسیر سفر خریداران، باید یک تجربه محتوایی جلا و استراتژیک ارائه دهید.
اما تجربه محتوا دقیقاً چیست؟ طبق یک پست وبلاگی از مشاور MarTech، "تجربه محتوا به عنوان تجربه کلی دسترسی، مصرف، تعامل و پاسخ به جریانی از محتوای برند، در دستگاه ها، پلتفرم ها و کانال های مختلف؛ از طریق سفر از مشتری به مشتری تعریف می شود. "
این پست ادامه می دهد: <<تجربه های محتوای موفق با تمرکز بر رویکردی جامع که بیشتر از مجموع اجزای آن است، میزان بالایی از ارتباط، شخصی سازی، به موقع بودن، سازگاری و راحتی را ارائه می دهد.>> به عبارت دیگر، این فقط در مورد محتوا نیست، بلکه به زمینه، ساختار و ارائه آن نیز مربوط می شود.
برای اطمینان از تجربه محتوای برتر، برند شما باید با پیام رسانی، درجه شخصی سازی و قابلیت دسترسی در همه محتوا و تصاویر سازگار باشد. به این ترتیب، مهم است که هر قطعه از پازل محتوای خود را در نظر بگیرید و به این موضوع بپردازید که چگونه همه آنها با هم ترکیب می شوند. اگر چیزی از بین رفت، ممکن است بخواهید آن را به طور کلی از استراتژی خود حذف کنید.
موتورهای جستجو و پلتفرم های رسانه های اجتماعی به تغییر الگوریتم های خود ادامه خواهند داد
اگر این مقاله را تنها با یادآوری دو توصیه رها کنید، باید اینها باشند:
هرگز تمام تخم مرغ های خود را در سبدی که متعلق به آن نیستید قرار ندهید. به عبارت دیگر، از آنجایی که پلتفرم های رسانه های اجتماعی همیشه در حال تغییر هستند، اتکای بیش از حد به فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین یا هر <<فضای قرض شده>> دیگری در نهایت می تواند منجر به ناامیدی جدی شود.
شما نمی توانید گوگل را فریب دهید. زمان و انرژی گرانبهای خود را در تلاش برای پیشی گرفتن از راه رسیدن به بالاترین نتایج جستجو با
به روزرسانی های الگوریتم موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی می توانند یک شبه دسترسی ارگانیک شما را از بین ببرند - و معمولاً بدون هشدار. به همین دلیل است که، حتی زمانی که استراتژی خود را بر اساس روندهای بازاریابی ذکر شده برای سال 2020 می سازید، ابتدا باید روی ارائه محتوای مالکیتی با کیفیت بالا که مصرف آن لذت بخش است تمرکز کنید. سپس، از رسانه های اجتماعی برای توزیع و تبلیغ محتوای خود و مدیریت سایر محتوای مرتبط استفاده کنید.
خرج کردن منابع خود برای ایجاد ارتباطات واقعی و بلندمدت با مخاطبان و هدایت ترافیک ثابت به سمت املاک دیجیتالی خود بسیار ارزشمندتر از تلاش برای بازی کردن سیستم برای پیروزی های کوتاه مدت است.
البته، مانند دهه 2010، دهه آینده پر از پیچش ها و چرخش های غیرقابل پیش بینی خواهد بود که بازاریابان محتوا را وادار به تکامل برای پیشرفت خواهد کرد. اما مهم نیست در آینده با VR، الگوریتم ها یا رسانه های اجتماعی چه اتفاقی می افتد، یک چیز مسلم است: وقتی استراتژی بازاریابی محتوای خود را بر کمک به مردم برای حل مشکلاتشان متمرکز کنید، هرگز ضرر نخواهید کرد. و با استفاده از این چهار گرایش بازاریابی 2020 در استراتژی خود، آمادگی بیشتری برای مقابله با آنچه در آینده دارد خواهید داشت.
گرایشهای بازاریابی محتوا 2022: چگونه تجربیات کاربر و جستجوی صوتی در استراتژیهای برند نقش خواهند دا
های ,محتوای ,بازاریابی ,یک ,سال ,محتوا ,خود را ,در سال ,رسانه های ,بازاریابی محتوا ,روندهای بازاریابی